روز نوشته های یک طلبه

سلام. اینجا شاهد کلی مطلب کاربردی و جذاب خواهید بود.

روز نوشته های یک طلبه

سلام. اینجا شاهد کلی مطلب کاربردی و جذاب خواهید بود.

 

بسم الله الرحمن الرحیم و عسی ان تکرهو شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شرلکم( ۲۱۶ بقره) گاهی اوقات اموری را می پسندیم که به ضرر ماست و اموری دوست نداریم که به فایده ماست و آن را پس میزنیم دعا کردن های ما هم بر اساس همین علاقه ها و خواسته های من است یک قاعده کلی در مورد در مورد اجابت است اینکه خداوند دعای مضطر راه فورا اجابت میکند امن یجیب مضطر  اذا دعا و یکشفسو( ۶۲ نمل)

 استادی داشتیم چشمان ضعیفی داشت و ذره بین عینکش بسیار قوی بود خودش در کلاس تعریف کرد که در سن ۹ سالگی تکلیف رسیده بود در سجده ها قنوتش گریه می کرد و از خدا می خواست که عینکی شود مزد ترحم بود مضطر بود به اجابت رسید الآن می گوید با هیچ درمان قابل حل نیست و اینکه همیشگی شده برای او؛چقدر ما ازاین دست دعاها داشتیم که بعد پشیمان شدیم و گفتیم کاش هیچ وقت این دعای من به اجابت نرسیده بود ؟

در قرآن موسی نامی را خدا مثال می‌زند که گرسنه و تشنه و خسته به شهر غریب می رود در حالی که نه جایی برای ماندن دارد نه پولی برای خرید قرص نانی ،زیر سایه درختی می نشیند و در حال اضطرار می‌گوید رب انی لما انزلت الی من خیر فقیر (۲۴-سوره قصص خداوند غذای روزش جا برای خواب ش خانه و همسر کار و درآمد و ثروت را همه را یکجا به او میدهد طریقه دعا کردن و خواستن پس بسیار مهم است بعد از دعاهای تان فراز آخر دعای کمیل را هم بگویید (و فعل ما انت اهلک) آنچنان که تو شایسته آنی به اجابت برسان نه آنچنان که من لایق اجابت هستم و من الله توفیق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۴
طاهره سادات موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی